Aby váš sňatek v zahraničí proběhl bez problému, musíte mít se sebou některé dokumenty, které budou řádně ověřené a úředně přeložené do úředního jazyka země, kde bude sňatek probíhat.
Aby byly vaše dokumenty platné v zahraničí, budete potřebovat pravděpodobně vyšší ověření apostilu nebo superlegalizaci. Toto vyšší ověření prokazuje pravost dokumentů úřadu, který bude přijat vaše dokumenty v zahraničí.
Zajistíme vám kompletní ověření vašich dokumentů včetně apostily, superlegalizaci a soudních překladů. Na základě dlouholeté praxi v oboru vám rádi poradíme, jaké dokumenty budete potřebovat a zajistíme vám kompletní proces z české republiky.
Vysvědčení o právní způsobilosti je dokument, který potvrzuje vaší způsobilost ke sňatku. V dokumentu se také uvádí informace o vaším osobním stavu (svobodný/á, rozvedený/á, vdovec/a). Tento dokument vám vydá vaše matrika dle místa trvalého bydliště a obvykle se nevydává na počkání. Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření sňatku je multijazyčný, ale některé pole jsou pouze v češtině (jako například název úřadu, který dokument vydal nebo razítko matriky). Z tohoto důvodu je i přesto požadován soudní překlad dokumentu do úředního jazyka zemně, kde bude sňatek probíhat.
Rodný list musí být vydaný po roce 2003 a musí být ve formátu A4 (nikoliv stará knížka). Pokud vlastníte starý rodný list, doporučujeme si nechat vystaví duplikát rodného listu na matrice dle místa narození. Matriky obvykle vydávají duplikáty rodných listů na počkání. Duplikát rodného listu má stejnou úřední váhu, jako originál (je to v podstatě druhý originální rodný list). Žádost o vydání rodného listu může podat kdokoliv z blízké rodiny (rodič, sourozenec nebo syn/dcera) nebo třetí osoba na základě plné moci.
Pokud jste rozvedený/á, budete muset tuto skutečnost doložit rozsudkem o rozvodu. Tento rozsudek musí obsahovat razítko o nabytí právní moci a musí být vydaný přímo soudem nebo konvertovaný u notáře. Pokud vlastníte elektronickou verzi rozsudku s elektronickým podpisem, můžeme jeho konverzi do listině podoby zajistit za vás u našeho notáře. V případě, že jste rozsudek o rozvodu ztratili, soud vám vydá jeho duplikát. Žádost o vydaní rodného listu může podat člen rodiny prvního stupně, nebo třetí osoba na základě plné moci.
Pokud jste vdovec/a, budete muset tuto skutečnost doložit úmrtním listem manžela/ky. úmrtní list musí být vydaný po roce 2003 a musí být ve formátu A4 (nikoliv starý formát knížka). Pokud vlastníte starý úmrtní list, jeho nový duplikát vám vydá matrika dle místa úmrtí. Duplikát úmrtního listu vydaný matrikou má úřední váhu stejně jako originální původní úmrtní list. O vydání úmrtního listu může požádat blízká osoba zesnulého. nebo třetí osoba na základě plné moci.
Některé zemně, jako například Egypt a Maroko vyžaduji další dokumenty pro uzavření sňatku.
Dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládání některých veřejných listin v Evropské unii a o změně nařízení (EU) (dále jen „nařízení o veřejných listinách“). Není potřeba Apostila na dokumentech v rámci EU. Jedná se o tyto listiny: rodný list, změna jména, úmrtní list, oddací listy, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství , rozvod nebo prohlášení manželství za neplatné, registrované partnerství, včetně způsobilosti k uzavření registrovaného partnerství a statusu registrovaného partnerství, zrušení registrovaného partnerství nebo prohlášení registrovaného partnerství za neplatné, bydliště nebo místo pobytu, státní příslušnost, neexistenci záznamu v rejstříku trestů.
Ovšem vyšší ověření formou apostily není tímto nařízením zrušeno a je možné, že úřady budou apostilu i soudní překlady požadovat. Pro to doporučujeme se obrátit na úřad, kde bude sňat probíhat a ověřit si jejich požadavek na apostille.
Rodný list a soudní rozsudky ze zákona nemají limitovanou platnost. Vysvědčení o právní způsobilosti se vydává s platností 6 měsíců od data jeho vydání. Některé státy jako například Tunisko vyžaduje, aby byla platnost vydání rodného listu a vysvědčení o právní způsobilosti maximálně 20 dní.
V České republice bohužel nelze zajistit elektronickou apostilu, ani apostilu na dokument vytištěný z elektronické podoby. Dokument musí být v originále. Výjimkou je, pokud bude elektronický dokument obsahovat elektronický podpis. V takovém případě, zajistíme konverzi dokumentu do fyzické podoby u notáře a následně zajistíme apostilu.
Nepožadujeme. Zajistíme vám apostilu na vašich dokumentech bez plné moci od majitele dokumentů.
Ano, stačí nám sdělit jméno osoby, která bude vaše dokumenty vyzvedávat a my je jí radí předáme.
Pokud nám doručíte dokumenty osobně, můžete zaplatit u nás v kanceláři hotově nebo kartou. Pokud nám dokumenty zašlete, po obdržení dokumentů vám vystavíme fakturu, kterou zaplatíte bankovním převodem.
Na samotné apostile se neuvádí informace, do jakého státu je Apostila určená, pro to vám bude Apostila platit ve všech státech, které akceptují apostilu (signatáři Haagské úmluvy o apostille).
Ano. V případě, že jsme dokument neověřily, apostilovali nebo soudně přeložili, můžete zakázku zrušit a my vám vrátíme peníze. Stejně tak pokud z nějakého důvodu se nám nepovede zajistit apostilu, peníze vám vrátíme v plné výši.