Logo Mayada
O nás
Kontakt
+420 774 404 897
info@mayada.cz
Poptat
Kompletní řešení pro vaše dokumenty

Obchod a podnikání v zahraničí

Zajistíme vám kompletní proces ověření včetně apostily nebo superlegalizaci a soudních překladů.
Poslat poptávku
Dokument
Dokument
Poradíme vám, které dokuemnty potřebujete
Dokument razítko
Zajistíme za vás kompletní proces ověření a překlady
Dokument zkušenost
Máme bohaté zkušenosti s úřady a rozumíme jim

Pro obchod nebo podnikání v zahraničí budete potřebovat doložit některé dokumenty

S obchodem a podnikáním v zahraničí jsou vždy spojené potřebné dokumenty (jako je například výpis z obchodního rejstříku, zakladatelská listina společnosti, certifikáty atd.), které musí být řádně ověřené, apostilované nebo superlegalizované aby byly uznané v zemi, kde plánujete podnikat nebo obchodovat. Často je také potřeba dokumenty úředně přeložit do úředního jazyka zemně, kam míříte.

Aby byly vaše dokumenty platné v zahraničí, budete potřebovat pravděpodobně vyšší ověření apostilu (Apostille) nebo superlegalizaci - záleží na destinaci, kde plánujete podnikat. Toto vyšší ověření prokazuje pravost dokumentů a razítek úřadů, na základě kterých budou vaše dokumenty akceptovány v zahraničí.

roh listuLogo Mayada

Zajistíme vám kompletní ověření dokumentů včetně apostily, superlegalizaci a soudních překladů.
Na základě dlouholeté praxi v oboru vám rádi poradíme, jaké dokumenty budete potřebovat a zajistíme vám kompletní proces.

Poslat poptávku

Jaké dokumenty budete potřebovat k obchodu nebo podikání v zahraničí?

Každá zemně má odlišné požadavky a může požadovat doložení odlišných dokumentů,  ale ve většině případů se jedná celkem o těchto dokumentů:

Výpis z obchodního rejstříku se vydává buď aktuální, nebo úplný (kde je uvedena celá hostorie společnosti). Výpis z obchodního rejstříku musí být vydaný výhradně notářem, Czech Pointem na Hospodářské komoře ČR nebo rejstříkovým soudem. Výpis z obchodního rejstříku vydaný na český poště nelze ověřit a vydává se výhradně pro použití v ČR. Výpis můžeme nechat za vás vystavit, a to bez plné moci. Výpis z obchodního rejstříku se vydává pouze v českém jazyce, pro je nezbytné, abychom zajistili i soudní překlad výpisu do úředního jazyka zemně, kam je výpis u obchodního rejstříku určený.

Více informací o výpisu z obchodního rejstříku

Pokud zakládáte pobočku v zahraničí, budete potřeba ve většina případech i zakladatelskou listinu / smlouvu vaší společnosti. Tato zakladatelská listina je vydaná notářem, který ji sepisoval při založení společnosti. Pokud máte zakladatelskou listinu pouze v elektronické podobě, musí pak dokument pdf obsahovat úřední elektronický podpis, na základě kterého můžeme dokument konvertovat do listině podoby a zajistit všechna potřebná ověření. Zakladatelská listina / smlouva se sepisuje výhradně v českém jazyce, pro je nezbytné, abychom zajistili i soudní překlad dokumentu do úředního jazyka zemně, kam je zakladatelská listina / smlouva určena.

Více informací o zakladatelské listě/smlouvě

Výpis z rejstříku tresku právnických osob vydává notář, Czech Point přidružený Hospodářské komoře ČR nebo soud. Výši z rejstříku trestu právnických osob vydaný na české poště nelze ověřovat do zahraničí a slouží výhradně pro použití v ČR. O tento výpis může požádat výhradně jednatel, zástupce společnosti nebo zplnomocněná osoba. Výpis z rejstříku trestu právnických osob se vydává v českém jazyce. Můžete požádat o dodatek, ve kterém jsou vysvětlivky formuláře v cizích jazycích. Tento dodatek je určen pro státy Evropské unii ale většinou ji neakceptuji a požaduji klasický soudní překlad, který vám rádi také zajistíme.

Více informací

Pokud zplnomocňujete osobu v zahraničí, která bude za vás vyřizovat veškeré potřebné náležitosti na úřadech, budete potřebovat zajistit plnou moc s ověřeným podpisem u notáře. Služby notáře vám rádi poskytneme a zajistíme vám ověření podpisu. plnou moc můžeme notářsky ověřit jak v českém jazyce, tak i v anglickém, nšmeckém nebo ukrajinském jazyce. Pokud bude plná moc v jiném jazyce, rádi vám zajistíme její překlad tak, aby byla akceptovaná jak českým notářem, tak i úřadem v zahraničí.

Více informací o plné moci

Některé zemně můžou požadovat i jiné potřebné dokumenty. Pro to vám doporučujeme se informovat přímé na úřadě, kde budete dokumenty předkládat.

Poslat poptávku

Jaký je rozdíl mezi ověření dokumentů apostilou (Apostille) a superlegalizací?

Apostila

Apostila je jednoduší způsob ověření dokumentů a platí ve všech zemí, kteří jsou součástí Haagské úmluvy o Apostille, jako jsou například státy evropské unie, USA, Turecko, Mexiko nebo například Dominikánská republika. Seznam všech států, které jsou součástí Haagské úmluvy o Apostille naleznete zde.

Superlegalizace

Superlegalizace neboli konzulární ověření je o něco složitější a zdlouhavější proces ověřování dokumentů. Superlegalizace vždy končí na Velvyslanectví nebo zastupitelský úřad země, do které jsou dokumenty určené. Jako je například Vietnam, Tchaj-wan, Egypt, Jordánsko, Spojené arabské Emiráty atd. Proces superlegalizace se liší dle typu dokumentu a kým byl dokument vydaný. 
Poslat poptávku

Doba vyřízení dokumentů pro obchod nebo podnikání v zahraničí

V případě, že budeme dokumenty ověřovat formou apostily (apostille), doba vyřízení apostily na dokumentech je 1 až 3 pracovní dny*. Expresní vyřízení apostily je možný dle typu dokumentu. V případě, že budete zapotřebí i soudní překlad do jazyka země, kde plánujete podnikat, doba vyřízení soudních překladů je obvykle 2 pracovní dny.

V případě, že plánujete obchodovat / podnikat v destinaci, která vyžaduje superlegalizaci, doba vyřízení je závislá na Velvyslanectví země, kde bude budou dokumenty předloženy. Ve většina případech se doba vyřízení kompletní superlegalizace dokumentů včetně soudních překladů pohybuje okolo 10 pracovních dní*.

Poslat poptávku

Chci vyřídit kompletní proces ověření dokumentů, jak mám postupovat?

  1. Kontaktujte nás:
    Spojte se s námi telefonicky, emailem, prostřednictvím online poptávkového formuláře nebo osobně. Rádi vám poradíme jaké dokumenty budete potřebovat a pomůžeme vám s přípravou.

  2. Připravíme vám cenovou nabídku:
    Zašleme vám detailní cenovou nabídku na vyřízení potřebných dokumentů. Naše ceny jsou transparentní a konečné.

  3. Doručte nám vaše dokumenty:
    Po odsouhlasení naší nabídky na vyřízení dokumentů nám zašlete vaše dokumenty poštou, kurýrem nebo osobně do naší kanceláře.

  4. Zajistíme apostilu nebo superlegalizaci:
    Zajistíme za vás veškeré potřebné ověření a úřední překlady pro potřebné dokumenty.

  5. Předáme vám hotové dokumenty:
    Hotové ověřené a přeložené dokumenty vám předáme osobně, nebo zašleme doporučenou poštou v ČR nebo kurýrem FEDEX nebo DHL do celého světa.
Nacházíte se v zahraničí? zašleme vám kurýra, který vyzvedne u vás vaše dokumenty a doručí nám je, ať už se nacházíte kdekoliv ve světě. Hotové ověřené dokumenty vám zašleme zpět do zahraničí.
Poslat poptávku

Doplňkové služby

Soudní překlady

Součástí drtivé většiny případů apostily nebo superlegalizaci jsou soudní překlady (úřední překlad). Díky tomu, že jsme překladatelská agentura, zajištění soudních překladů do všech světových jazyků je pro nás samozřejmostí.

Služby notáře

Zajistíme vám ověřené kopie vašich dokumentů nebo vám domluvíme ověření vašeho podpisu na listině u našeho notáře. Necháme za vás vystavit různé výpisy, jako jsou například výpisy z rejstříku trestu nebo z obchodního rejstříku.

Zastoupení na úřadě

Zastoupíme vás na úřadě pro vydání matričního dokumentu nebo například vydání výpisu z rejstříku trestu, a to na základě ověřené plné moci, kterou můžete zajistit buď na Czech pointu, nebo na zastupitelském úřadě v zahraničí (České velvyslanectví).

Otázky a odpovědi spojené s ověření dokumentů pro sňatek v zahraničí

Je potřeba ověření Apostila (apostille) pro EU?

Dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládání některých veřejných listin v Evropské unii a o změně nařízení (EU). Není potřeba v rámci EU apostila na osobních dokumentech vydané matrikou. Veškeré obchodní dokumenty a dokumenty, které vydal / ověřil notář je potřeba ověření formou apostila (apostille).

Jakou mají dokumenty platnost?

Dokumenty a ověření apostila nebo superlegalizace ze zákona nemá určitou platnost (výjimkou je výpisu z rejstříku Terstu pro právnické osoby, ten má platnost 3 měsíce). Nicméně doporučujeme se informovat na protistraně, kde budete dokumenty dokládat, zda nemají požadavky na platnost dokumentů nebo jejich ověření.

Je možné vám zaslat dokumenty elektronicky?

V České republice bohužel nelze zajistit elektronickou apostilu ani superlegalizaci, a to ani na dokumenty vytištěné z elektronické podoby. Dokumenty musí být originální. Výjimkou jsou dokumenty ve formátu .pdf které jsou opatřeny elektronickým podpisem úřadu, který dokument vydal, v takovém případě zajistíme konverzi dokumentu do fyzické podoby u notáře a následně zajistíme apostilu nebo superlegalizaci do požadovaného státu. V případě výpisu z obchodního rejstříku, můžeme nechat výpis vydat za Vás bez plné moci.

Mohu si celý proces ověření dokumentů zajistit sám/a?

Ano, ale v některých případech narazíte na komplikace, jelikož každý dokument se ověřuje jiným způsobem v závislosti na typu dokumentu a kým byl dokument vydaný a kdo ho podepsal. Také úřední hodiny úřadů a požadavky na ověření se velmi liší. Pro to doporučujeme nechat celý proces na nás, umíme v tom chodit a vše za vás vyřešíme. Vy ušetříte váš čas, nervy i peníze.

Požadujete plnou moc k zajištění apostily nebo superlegalizaci za účelem vyřízení dokumentů pro obchod v zahraničí?

Nepožadujeme. Zajistíme vám apostilu i superlegalizaci na vašich dokumentech bez plné moci od vás. V některých případech superlegalizace jako je například Thajsko, Velvyslanectví požaduje ověřenou plnou moc od jednatele společnosti, které dokumenty patří za účelem legalizaci na Velvyslanectví. Vzor plné moci vám zašleme k podpisu.

Může si hotové dokumenty vyzvednout někdo jiný?

Ano, stačí nám sdělit jméno osoby, která bude vaše dokumenty vyzvedávat a my je radí předáme.

Můžete hotové dokumenty zaslat do zahraničí?

Ano, samozřejmě. Dlouhodobě spolupracujeme se společností DHL a FEDEX a máme s nimi nasmlouvané lepší ceny pro zasílání dokumentů do celého sváta. Cenu za službu vám rádi poskytneme po upřesnění adresy, kam budeme dokumenty zasílat.

Lze zrušit objednávku na apostilu nebo superlegalizaci?

Ano. V případě, že jsme dokument neověřily, apostilovali, superlegalizovali nebo soudně přeložili, můžete zakázku zrušit a my vám vrátíme peníze. Stejně tak pokud z nějakého důvodu se nám nepovede zajistit apostilu nebo superlegalizaci (výjimka pokud bude superlegalizace odmítnuta ze strany konzulátu), peníze vám vrátíme v plné výši.
Poslat poptávku

Všeobecná poptávka

Zajímají vás jakékoliv informace ohledně překladu, tlumočení, apostily nebo superlegalizace?
Zašlete nám zprávu. Odpovíme v co nejkratším termínu.

    menuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram